ora 14 - despre arta contemporana


















Mi-am inceput proiectul pe 5 Mai 2007, cu primul post pe blog. De-abia ma intorsesem de la Timisoara unde facusem primele interventii. A trecut un an si sapte luni de atunci si am senzatia ca intre timp am invatat foarte multe lucruri, atat la nivel practic, cat si teoretic.

Folosesc foarte putin din ceea ce stiu, pentru ca in general sunt putine gesturi sau situatii care ne solicita simultan intregul bagaj de cunostinte. De multe ori descopar artisti care imi plac foarte mult si din cauza ca nu am cu cine sa discut despre ei impresiile se sterg si informatiile raman procesate doar pe jumatate.

Am resimtit mereu lipsa unei persoane mature si capabile care sa imi vorbeasca despre lucrurile care ma intereseaza si care eventual sa depuna un efort sa ma formeze. Viata academica nu mi-a oferit ceea ce cautam si astfel am devenit autodidact.

Din motivatiile de mai sus s-a nascut ideea organizarii unei serii de cursuri in care sa predau altora ce am invatat in ultimul timp despre arta contemporana. In primul rand sunt interesat de o componenta teoretica, in care istoria artei dupa anii '50 sa fie corelata cu discutii despre gandirea critica si teoria artelor vizuale. As vrea insa ca teoria sa fie insotita de practica si cunostintele sa fie transformate in obiecte si gesturi in timpul unor ore de atelier.

Pentru moment insa proiectul meu nu e gata. Cu toate astea, la invitatia unei foste profesoare, din ziua de joi 4 decembrie 2008 am inceput sa tin un curs despre arta contemporana la liceul George Cosbuc din Bucuresti. E vorba de o varianta embrionara a ceea ce imi doresc sa fac mai tarziu. Cursul este o activitate extrascolara si are loc in fiecare luni la ora 14, fiind destinat elevilor liceului George Cosbuc care sunt interesati de subiect.



1. introducere
2. expresionismul abstract
3. museum of mini-art
4. shaped canvas
5. obiecte gasite
6. arta conceptuala
7. minimalism
8. land art
9. process art
10. ultima expozitie