ochii mei / 8 martie 2011














































































Din cauza unor probleme de familie, in 2010 am trecut printr-o perioada de consum nervos destul de intens. Ca urmare, am inceput sa am probleme cu vederea.

In ochiul stang a aparut un punct negru, plutitor. In unele dimineti, cand deschid ochii, il vad in centrul campului vizual. Alteori ramane undeva jos, la marginea lucrurilor vizibile. In zilele cu soare se distinge clar pe un fundal luminos. Ochiul drept si-a pierdut din claritate. Daca privesc doar prin el, acoperindu-l cu mana pe celalalt, formele si muchiile obiectelor sunt usor neclare si intreg campul vizual e usor incetosat.

Mi-am luat o camera Polaroid si am incercat sa reproduc distorsiunile mele de vedere. Am pus aparatul pe trepied si am facut doua poze identice. Totusi, exista cateva deosebiri. Imaginea din stanga are un punct negru. Imaginea din dreapta e defocusata si e un pic mai luminoasa decat cealalta.

In cazul ochiului drept, claritatea obiectelor din imediata apropiere e cea mai afectata. La distanta diferentele de luminozitate dintre cei doi ochi sunt mai mari, iar diferentele de claritate par mai putin pronuntate.