ultima expozitie
































'Ultima expozitie' a fost momentul final al cursului optional ora 14, o serie de intalniri pe parcursul carora Claudia Cristea, Sanziana Marin si Mircea Nicolae au construit mici machete ale unor lucrari din perioada 1950 - 1990.

































Cele 23 de obiecte au fost distribuite impreuna cu niste instructiuni sumare de instalare. In fotografiile cu display-ul coltul de untura al lui Beuys nu apare pentru ca nu fusese instalat inca.




















































1. Barnett Newman – The Wild / 1950 (shaped canvas)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















2. Mark Rothko – Orange and yellow / 1956 (expresionism abstract)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.




















3. Barnett Newman – Onement VI / 1953 (expresionism abstract)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















4. Joseph Albers – Apparition / 1959 (abstractiune geometrica)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















5. Jackson Pollock – Untiled / 1950 (expresionism abstract)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















6. Ellsworth Kelly – Orange Curve I / 1982 (shaped canvas)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















7. Ellswoth Kelly – Untitled / 1980 (shaped canvas)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















8. Frank Stella – More or Less / 1964 (shaped canvas)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















9. Frank Stella – Tomlinson Court Park / 1959 (shaped canvas)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















10. Richard Tuttle – Wave / 1965 (postminimalism)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















11. Richard Tuttle – Twin River / 1965 (postminimalism)

Se lipeste cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda.



















12. Dupa Joseph Kosuth – Museum / 1965 (arta conceptuala)

Imaginea si textul se lipesc cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda. Mica macheta se aseaza sub ele.



















13. Dupa Joseph Kosuth – Toy / 1965 (arta conceptuala)

Imaginea si textul se lipesc cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda. Mica macheta se aseaza sub ele.



















14. Dupa Joseph Kosuth – Chestnut / 1965 (arta conceptuala)

Imaginea si textul se lipesc cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda. Castana se aseaza sub ele.



















15. Dupa Joseph Kosuth – Letter / 1965 (arta conceptuala)

Imaginea si textul se lipesc cu blu tac sau scoci dublu in pozitie verticala, pe un perete, sau pe alta suprafata neteda. Litera se aseaza sub ele si se lipeste in pozitie verticala, tot cu scoci sau blu tac.



















16. Robert Morris – Untitled / 1964 (minimalism)

Se lipeste cu blu tac sau plastilina in coltul unei camere sau intr-un alt colt – dintr-o cutie, etc. Marginile triunghiului nu trebuie sa atinga nici una dintre suprafetele apropiate, ca si cum ar sta in aer.



















17. Donald Judd – Untitled / 1990 (minimalism)

Se lipesc cu scoci dublu cele zece module pe o suprafata verticala, in scara, avandu-se grija ca acestea sa fie bine aliniate. Distanta dintre doua module este aceeasi cu grosimea unui modul. Intre ultimul modul din partea de jos si suprafata orizontala este aceeasi distanta de un modul.



















18. Carl Andre – Zinc Plain / 1969 (minimalism)

Se aseaza patratele pe o suprafata orizontala, neteda, preferabil coperta unui caiet. Patratele sunt numerotate pe spate de la 1 la 16. Din cauza ca nu sunt taiate perfect, ele sunt de fapt un puzzle. Modulele trebuiesc aranjate de la 1 la 4, 5 la 8, etc, cu numerele in sus, in linii orizontale. Apoi, folosind un al doilea caiet care se aseaza peste primul, se intorc modulele pe partea cealalta, deja aranjate. Acum ele pot fi instalate pe orice suprafata orizontala, fiind in ordinea corecta.



















19. Robert Smithson – Corner Piece / 1968 (land art)

Se lipesc oglinzile cu blu tac sau plastilina in coltul unei camere sau intr-un alt colt – dintr-o cutie, etc. Doua dintre ele se aseaza vertical, una orizontal. Dupa ce ne-am asigurat ca oglinzile stau in picioare si acopera cum trebuie coltul, se toarna nisipul cu pietris in coltul format intre ele. Se aseaza nisipul in asa fel incat in partea dinspre privitor sa se formeze un triunghi.



















20. Richard Long – Circle Stones / 1996 (land art)

Se aseaza pietricelele pe o suprafata neteda si apoi se aranjeaza in cerc.



















21. Eva Hesse – Schema / 1968 (postminimalism)

Se aseaza matricea de plastilina pe o suprafata neteda.



















22. Joseph Beuys – Fat Corner / 1963 (arta conceptuala / instalatie)

Se scoate untura din borcan cu ajutorul unei linguri sau a unui spaclu si se aseaza in coltul unei camere sau al unei cutii, in asa fel incat in partea dinspre privitor sa se formeze un triunghi.



















23. Hans Haacke - Condensation Wall / 1966 (arta conceptuala)

Se aseaza micul acvariu pe o suprafata plana, eventual intr-un loc in care e lumina. Caldura camerei sau a razelor soarelui va pune in functiune ciclul de evaporare a apei.