misionarul no limits - vernisaj
















vineri 20 Februarie 2009, la ora 21.00, va avea loc vernisajul expozitiei Kagule a Misionarului No Limits la galeria 29, un spatiu de expunere amenajat intr-o sufragerie de bloc.


In senzatia generala de disolutie post-modernista, in care arta s-a transformat intr-un agent coroziv, justificandu-si existenta in intregime prin dinamica cu care ataca traditionalul, naturalul si invechitul, Misionarul No Limits face un pas mai departe in abisul constiintei.

Frapante sunt cromatica si compozitia – culorile sunt adesea stridente, tipatoare iar materialele reprezinta diverse obiecte cu valoare de fetis pentru omul contemporan. Deconstructia serveste ca satira dar si ca auto-ironie – de la arta ecleziala influentata de gandirea patristica se ajunge la fleurs du mal ale consumerismului si conventionalismului. Intr-un mod socant, artistul reprezinta ceea ce a ajuns sa insemne religia pentru omul modern: un produs in serie, sclipitor, instant, fara profunzime – un surogat. Expozitia este, pentru cel ce nu poarta ochelari de cal, un tipat de disperare urban-industriala: ceva este ingrozitor de putred – nihilismul tinde sa fie existentialist si tragicomic, iar in sfera religiosului se strecoara superstitiile, fetisismul si legendele urbane.

Sf. Dionisie Areopagitul, preluat de Maxim Marturisitorul si Ioan Damaschin, considera ca omul urca ‘la contemplarea lui Dumnezeu cu ajutorul unor imagini sensibile.’ Astfel, arta devine metafizica si nu realista – simbol si nu copie. La randul sau, omul este considerat in teologie ca fiind icoana a lui Dumnezeu – microcosmos raportat la macrocosmos.

Pornind de la premisele si ajungand natural la sofismele repetive ale post-modernismului, arta profana isi permite sa forteze limitele de orice fel, lasand sa se intrevada tensiunea imensa a nimicniciei – absenta lui Dumnezeu indicand nulitatea si nonsensul existentei umane. Logica rationalismului incearca sa transforme omul in supra-om insa pe parcurs barca se scufunda iar omul devine anti-om. Artistul foloseste icoana intr-un sens in mod evident secular si nu teologic. Se remarca predominanta temelor martiale – ornate minimalist cu simboluri religioase, iar estetica apocaliptica este alimentata de un eclectism voit vulgar.

Un Student la Teologie


kagulele vor fi distribuite printr-o tragere la sorti catre publicul prezent la deschiderea expozitiei. pentru a primi una dintre cele 10 invitatii, trimiteti un email la mirceanicolaeee[at]yahoo.com.