asfalt - 39/2


















Mi-am propus sa fac doar 100 de interventii si dupa aceea sa ma opresc. De curand mi-am dat seama ca lucrurile aveanseaza rapid si ca am ajuns aproape la jumatatea proiectului meu. Mi s-a intamplat de mai multe ori sa fiu tentat sa revin asupra unor lucruri deja facute, incat m-am hotarat sa lucrez in serii. Astfel voi putea sa economisesc din interventiile ramase, integrand intr-un singur numar mai multe lucrari similare.



















Intorcandu-ma aseara acasa am vazut peste drum gramajoara asta de smoala, in aproierea locului in care modificasem mai demult o gramada de bucati de asfalt. Astazi am revenit si am vopsit-o cu spray-ul. De data asta nu i-am conturat doar o curba de nivel, ci am acoperit intreaga portiune de deasupra cu alb. Voiam sa fac asta mai demult si cu alte gramezi de smoala, dar imi dadusem seama ca as fi avut nevoie de prea multa vopsea si nu imi permiteam sa cumpar o asemenea cantitate.



















De-aia m-am bucurat cand am vazut gramajoara de pietricele innegrite de smoala. Intre timp insa o basculanta care tot facea drumuri prin zona ii turtise unul dintre versanti, asa ca a trebuit sa rascolesc smoala facuta una cu pamantul ca sa ii redau forma de ieri.

Desi am stat doar o ora intre sinele dezafectate si trotuar, am starnit o groaza de reactii. Soferii care se intorceau de la Cora, blocati intr-o coloana de masini care asteptau la stop m-au intrebat 'de ce trag in poze aia?'/'ala e bitum?' si apoi au plecat mai departe usor descumpaniti.

In timp ce scormoneam in stratul de pietricele amestecate cu smoala, cel care conducea basculanta care nivelase mica gramada de asfalt m-a intrebat ce fac acolo. Ma gandisem din timp la o explicatie: sunt student la arte, avem de facut o lucrare cu materiale de pe strada. A zambit si s-a intors la volanul masinii. Apoi au venit alti doi lucratori cu textul cunoscut 'cine ti-a dat voie ma sa faci asta?'. Dupa ce le-am explicat ceva despre contrastul dintre albul vopselei si negrul asfaltului au bufnit in ras si mi-au cerut sa le fac o poza.