led bombing / statuile hermann - 44

1. hermann student

Fiecare filmulet dureaza doar in jur de zece secunde, pentru ca ochii rosii straluceau pana departe in intuneric si nu era foarte greu sa iti dai seama ca s-a intamplat ceva cu statuile, asa ca voiam sa fiu cat mai safe. Centrul Sibiului este patrulat de gardieni si pe buna dreptate, pentru ca, de exemplu, statuia primarului nu mai are o mana.



3. hermann infanterist


Dupa cum spune un articol de pe internet, statuia infanteristului este cea mai bine pazita. In spatele ei se afla un containar in care stau mereu cativa politisti. A fost destul de uimitor sa ii montez ledurile rosii pe chip in timp ce doamna gardian se plimba prin spatele statuii si sa plec de acolo fara sa ma ia nimeni la intrebari. Eram insotit de Megatron, dar si de Kriszta Szabo, de la care sper sa primesc in curand niste filmari cu o rezolutie mai buna.



4. hermann macelar

Macelarul a fost cel mai usor de modificat. Este plasat in apropierea Podului Minciunilor, lipit cu spatele de un zid, intr-un loc mai ferit.



5. hermann berar

In schimb berarul sta pe Podul Minciunilor si este statuia cea mai expusa dintre toate. Cand am ajuns aici mi-a fost cel mai teama ca voi fi prins, insa am pus ledurile si nu s-a intamplat nimic.



6. hermann bancher


Asta e ultima statuie pe care am gasit-o. Este asezat in Piata Mare. In noaptea in care am montat ledurile nu prea mai era lume si ochii lui rosii se vedeau din toate colturile pietei. Cu toate astea, interventia la statuia asta a durat cel mai putin, pentru ca intre timp gardienii din piata fusesera alertati prin statie de catre cei din locatiile celelalte si nu dupa foarte mult timp au venit si i-au desprins ochii electrici bancherului.

Am pus leduri la sase din cele noua statui. Cea a calaverului nici nu stiu daca mai exista, eu oricum n-am descoperit-o, desi am aflat ca era undeva in Piata Mare. Menestrelul a fost aruncat de la etaj si apoi depozitat intr-un beci. Dupa ce mi-am terminat interventia asupra berarului, am mai zarit inca un hermann de care nu stiam sub o arcada din Piata Mica. Era vorba de tamaduitor, dar modificasem deja doua statui in Piata Mica si nu mai voiam sa riscam.



cum le-am construit





Am vazut primele interventii cu leduri pe graffiti research lab. Pe vremea aia nu trecusera de stadiul de led throwies, care mie nu imi prea spuneau mare lucru. Mi se parea prea putin sa aprinzi niste leduri si sa le arunci pe obiecte metalice... si atat. De-aia m-am apucat sa fac instalatii cu text.

Cu toate astea, pagina lor de web mi s-a parut interesanta. Pentru ochii statuilor am folosit metoda de constructie a unui led throwie, cu singura diferenta ca in loc de magnet am pus plastilina in jurul bateriei si ledului. Cred ca am vazut asta tot pe pagina lor, insa nu am mai gasit acelasi link, ca sa il folosesc aici.

Din cauza ca ledurile straluceau foarte puternic, le-am pus in trei cutii metalice, ca sa pot merge pe strada nestingherit, cu ele in buzunar.





1. in gang




Doua din leduri au ajuns pe un geam dintr-un gang intunecos. Cred ca as fi facut mai bine daca le-as fi pastrat pentru o alta statuie, dar fiind prima dintre interventii, inainte de hermanni, poate ca e ok si asa.




2. nicolaus olahus








































3. francisco augusto




Asta e interventia care a durat cel mai mult. Statuia era asezata in partea din exterior a zidului orasului si locul respectiv nu era prea frecventat nici de politie, dar nici de trecatori.