mulaj din gips - 66




Dupa ce am desprins ornamentul de pe zidul Casei Poporului, a urmat o intreaga procedura administrativa. A trebuit sa imi dau seama cum anume as putea sa trimit mulajul de 1, 20 kg in Kirgizstan.



















In final am ajuns la o companie de curierat international care mi se parea destul de serioasa incat sa nu piarda pachetul pe drum. Desi diferenta dintre oferta lor si cea a Postei Romane era de 3.500 de lei noi, am acceptat oferta curierului international, pentru ca imi doream ca pachetul sa ajunga la destinatie. Costul final pentru transport a fost de 4.200 de lei noi.



















Initial ideea mea era sa trimit pachetul si gata, fara sa mai cer sa imi fie returnat. Ma gandeam ca asa as pune in discutie ideea de utopie incarnata in cladirea Casei Poporului. Fiind plasata macar teoretic "nicaieri", a trimite o bucata din ea aiurea nu era prea absurd. In plus de asta m-am gandit ca facand aceasta minuscula dezmembrare a enormului ei corp simbolic, mi-as putea rade cumva de emfaza cu care ocupa in mod aproape irevocabil centrul orasului.


Am trimis pachetul tocmai in Kirgizstan pentru ca acolo are loc o initiativa numita Post for Kyrgyzstan, a carei tema este "Utopia of Space". Iata statementul lor:

How does one bring international art into a country which does not have the financial means required for the organisation of an international exhibition? The endless search for sponsors seemed to us to be tedious and unprofitable. We therefore decided to call on artists to send their work in a parcel or letter. With this action we want to draw attention to a country which is widely unknown, while at the same time enriching local cultural activity.

Mulajul de gips va fi expus la Muzeul National de Arta din Kirgizstan (in orasul Bishkek), alaturi de alte lucrari trimise de alti oameni prin posta. Apoi imi va fi returnat, urmand a-l lipi inapoi de unde l-am luat, de pe zidul Casei Poporului. Mai jos puteti citi statementul care insoteste lucrarea mea.