pansament / 31 ianuarie 2011

























Am facut un pansament pentru o piatra cubica dintr-o bucata de plastilina. Am pus plastilina pe fata pietrei care era folosita drept carosabil. Piatra cubica face parte din pavajul Bulevardului Aviatorilor / Prezan / Piata Charles de Gaulle, care a fost declasat de pe lista monumentelor istorice anul trecut si apoi a fost inlocuit cu asfalt.

In ultimii ani afacerile cu piatra cubica ale primariei au fost subiectul mai multor scandaluri, multe din pavajele din Bucuresti sfarsind prin a fi vandute in Europa vestica pe sume importante.

Pe parcursul lucrarilor de asfaltare, primarul Oprescu a promis ca pietele importante, adica Piata Aviatorilor si Piata Charles de Gaulle vor fi restaurate si ca piatra cubica nu va fi inlocuita. Pana la urma, piatra cubica a disparut si de acolo, iar in locul ei a aparut asfaltul.

Orasele europene sunt interesate de piatra cubica din Bucuresti pentru ca o folosesc de obicei pentru a completa portiunile de strazi istorice care sunt deteriorate. De aceea, au de obicei nevoie de piatra cu o anume patina. In trecut, Primaria Bucuresti a fost un furnizor important de piatra cubica / monument istoric, fiind un exportator asiduu de peisaj istoric urban romanesc.

Pietrele din zona amintita mai sus au fost stocate intr-un depozit al primariei urmand a fi folosite in centrul istoric. De atunci nu s-a mai auzit de ele.

Asfaltarea bulevardelor amintite a costat 18 milioane de euro. Expertii in drumuri si poduri spun ca repararea pavimentului cu piatra cubica ar fi costat jumatate din acea suma. In opinia lor, carosabilul ar fi fost mai rezistent si ar fi fost mult mai ecologic decat stratul de asfalt pus de primarie.

In concluzie, Primaria Bucuresti a cheltuit dublu pentru a inlocui un peisaj istoric cu un banal asfalt contemporan. Beneficiile acestui contract au intrat in buzunarele unui client al tuturor guvernelor de pana acum - firma Tehnologica Radion a lui Tudor Barna - iar piatra cubica, valoroasa si ea, s-a facut nevazuta.